Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 27 stycznia 2015

Chleb z mąką orkiszową z maszyny :)

To właśnie ten chlebuś pojawił się w tle posta z pastą z awokado(klik).Jest bardzo smaczny,a dodatek mąki orkiszowej sprawia,że chleb jest zdrowszy niż ze zwykłej białej mąki.O właściwościach orkiszu można poczytać tu.


   przepis na chleb o wadze 450 g czyli 1lb

200 ml mleka
1 łyżka oleju roślinnego
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
20 g płatków z otrębów pszennych
125 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
175 g mąki pszennej chlebowej
1 1/2 łyżeczki drożdży instant do wypieku w maszynie

Składniki odmierzam miarkami dołączonymi do maszyny i wrzucam w kolejności sugerowanej w instrukcji.Ustawiam opcję chleb pełnoziarnisty i stopień wypieczenie"średni".Moja maszyna nie ma opcji pieczenia chleba o wadze 450 g.więc wybieram opcję 675g mimo że dodaję mniejszą ilość składników.Smacznego!!!







21 komentarzy:

  1. właśnie robi się mój zakwas ;)
    będę piekła prawdziwy domowy chleb!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chleba to najbardziej lubiłyśmy zawsze tą chrupiącą piętkę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe wypieki są najlepsze :) Pyszny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwilbiam chleb orkiszowy. Tym bardziej swojej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie mam maszyny do chleba, ale spróbuję kiedyś dostosować przepis do piekarnika;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny pyszny chlebek, mniam :-) nie ma nic lepszego jak świeże i domowe pieczywo :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo smacznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, alez pyszny chlebek, zjadłabym taką kromeczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny :) Bardzo lubię chlebki z dodatkiem mąki orkiszowej! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam domowe wypieki! Ostatnio zupełnie nie mam kiedy ich robić, ale póki mam trochę wolnego to może coś upiekę ;) Twój chleb wygląda doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  11. Chlebek piękny idealnie wypieczony, wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały, nie piekłam jeszcze chleba z mąką orkiszową :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny pyszny chlebuś :) hmmm tak sobie myślę, że może powinnam sobie sprawić taką maszynę... byłoby mi łatwiej się zabrać za wypiekanie... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. oooooh... tak bardzo bym chciała mieć maszynę do chlebka... orkiszowy jest taki pyszny <3 Kocham !

    OdpowiedzUsuń
  15. Zamarzyła mi się kromeczka z masełkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O, orkiszowy chlebek! ;) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki dobry chlebuś, mąkę orkiszową bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  18. Własny chleb to prawdziwy luksus, chocć jak widać nie trzeba z niego rezygnować :-)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)