Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 września 2014

Zupa-krem z pasternaku z sezamem i grzankami :)

Po pasternak sięgam po raz kolejny,by wykorzystać go do przygotowania zupy.Ponieważ pierwsza zupa bardzo nam wszystkim smakowała,chciałam wypróbować inny pomysł na bazie pasternaku.Dzisiejsza propozycja nieco przypomina mi orientalne smaki.Przepis z książki"Every day soup"z moimi zmianami.


1 cebula - kroję w kostkę
1 ząbek czosnku - przeciskam przez praskę
1 zielone chili - usuwam pestki i kroję w drobną kostkę
1 niepełna łyżka startego na tarce świeżego imbiru - użyłam w proszku
50 dkg pasternaku - oczyszczam i ścieram na grubej tarce
po 1 łyżeczce ziaren kolendry i kminu - ucieram w moździerzu
1/2-1 łyżeczka kurkumy
2 łyżki chutney z mango - można pominąć
sok z limonki do smaku
oliwa do smażenia
śmietana
ziarna sezamu do posypania po wierzchu - lekko prażę na suchej patelni
grzanki
sól,pieprz do smaku
800ml-1l wody w zależności jaką gęstość zupy preferujemy

Na rozgrzanej oliwie lekko podsmażam cebulę,czosnek i chili.Następnie dodaję pasternak,kurkumę,kolendrę,kmin i imbir(jeśli używamy świeżego,to dodajemy go wcześniej do cebuli i czosnku).Mieszam przez minutę,żeby się nie przypaliło,dodaję chutney,wlewam wodę i gotuję całość na małym,aż pasternak będzie miękki.Następnie blenduję zupę na krem,doprawiam solą i pieprzem.Na talerzu dodaję śmietanę i grzanki i posypuję sezamem.Smacznego!!!




17 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszystkie kremowe zupy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda i na pewno pysznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda wspaniale ;) ciekawi nas smak tej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pasternakiem? Nie robiłam. Ale wierzę, że smaczna bo i smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha!!robiłam z pietruszki i wiem, że jest pyszne, nie dodałam tylko sezamu i to mój błąd:)

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę jaka pyszna zupka :-) wygląda smakowicie, ciekawy przepis i pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Orientalne smaki, to coś dla mnie, zapisuję przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kremy! :) Takiego jeszcze nie jadłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolor i podanie mnie urzekło. Zdjęcie świetne, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ apetycznie podałaś swoją zupę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna zupka! Pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za wszystkie miłe komentarze:)mam nadzieję,że zupa smakowała tym,którzy skorzystali z mojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezwykle mnie zaintrygowała ta zupa... Chyba muszę zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)