Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 16 września 2014

Sałatka z boczkiem,awokado i pomidorkami :)

Autorem przepisu jest Guy Fieri,a pomysł zupełnie przypadkiem podejrzałam w jednym z odcinków jego programu.Składniki zapisałam w pośpiechu na skrawku papieru,a przygotowując sałatkę dobrałam je wg.własnego smaku i zapotrzebowania ilościowego.Wyszło smacznie i zdecydowanie do powtórzenia.


2 sałaty rzymskie - można użyć innych
2 garście pomidorków cherry - kroję na połówki
1 garść grzanek
1 awokado
sok z cytryny
kilka cienkich plastrów boczku
majonez
śmietana lub jogurt naturalny
ocet balsamiczny
pieprz

Opłukaną sałatkę kroję dość drobno i daję na talerz,na to kładę pomidorki.Boczek w plastrach grilluję,kroję na małę kawałki i dorzucam na pomidorki.Z awokado usuwam pestkę,obieram,kroję w kostkę i obficie skrapiam sokiem z cytryny,posypuję sałatę,na wierzch dorzucam grzanki.Całość polewam sosem-majonez mieszam ze śmietaną,doprawiam octem,żeby zaostrzyć smak.Wierzch sałatki doprawiam świeżo startym czarnym pieprzem.Równie dobrze smakuje po wymieszaniu całości.Smacznego!!!


16 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda, fajne składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna :) takie sałatki mogę jeść codzienni i wcale mi się nie nudzą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaskoczyło połączenie boczku z sałatą,dla mnie do tej pory były to dwa różne światy,ale okazało się,że idealnie się komponują:)

      Usuń
  3. sałatkę z boczkiem już jadłam i była smaczna, ale w takiej kompozycji musiała być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dotychczas z boczkiem jadłam cięższe smaki np.sałatkę ziemniaczaną.Teraz to zmieniam i będę łączyć z zieleniną:)

      Usuń
  4. Podoba mi się takie połączenie:) Oj, zjadłabym taką sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszna sałatka :-) i taka kolorowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dodatek boczku do sałaty rzymskiej jest mi znany, ale w takiej konfiguracji jeszcze nie próbowałam. Wyglada pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej ale pyszności, takie sałatki to ja mogę wcinać na obiad i kolację dzień w dzień

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ogromną słabość do awokado. TO musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pomieszałaś :) W pozytywnym tego słowa znaczeniu :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta sałatka bardzo przemawia do mnie - moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)