Łączna liczba wyświetleń

piątek, 5 września 2014

Ryba z owocami - wspólne gotowanie :)

Razem z Łucją zorganizowałyśmy wspólne gotowanie.Celem naszego pomysłu miało być zgromadzenie przepisów na potrawy z ryb,a żeby nie było nudno,to miałyśmy je połączyć z owocami.Chciałyśmy w ten sposób zachęcić do częstszego sięgania po ryby.Dodatkowym atutem miała być dobra zabawa,lepsze poznanie się uczestniczek,a co za tym idzie,zwiększenie ilości odwiedzin naszych blogów.Serdecznie dziękuję Łucji za pomoc oraz wszystkim uczestniczkom za wzięcie udziału we wspólnym gotowaniu oraz za kreatywność.W skład mojego dania wchodzi dorsz w ananasowo-bananowym towarzystwie.Przepis znalazłam we własnych notatkach kulinarnych.


40 dkg mrożonych filetów z dorsza - można użyć innego gatunku ryby
1 banan
1 puszka ananasa
1/2 czerwonej papryki
1 mała czerwona papryczka chili
1/2 łyżeczki curry
1,5 łyżki sosu sojowego
odrobina pieprzu
szczypta imbiru
1 jajko do panierki
sól - opcjonalnie,ja pominęłam
mąka do panierki
bułka tarta
tłuszcz do smażenia ryby
masło do smażenia owoców

Odsączam ananasa zachowując zalewę.Ananasa kroję w kostkę,a do zalewy dodaję sos sojowy,curry,pokrojone w kosteczkę chili i pieprz,mieszam-powstanie marynata.Rybę kroję na kawałki i przez godzinę marynuję w marynacie.Po tym czasie wyjmuję pojedynczo kawałeczki ryby i panieruję kolejno w mące,rozbełtanym jajku,bułce i smażę z obu stron na rozgrzanym tłuszczu.Na osobnej patelni rogrzewam masło i smaże na nim krótko pokrojonego w plasterki banana,ananasa,paprykę w kostkę.Następnie wlewam marynatę i zagotowuję.Powstałym sosem polewam kawałki ryby bezpośrednio na talerzu.Podaję z ryżem.Smacznego!!!

We wspólnym gotowaniu uczestniczyły:
Magda vel.Mysza75
i ja Aga

Mam nadzieję,że nikogo nie pominęłam:)

Dziękuję!!!



23 komentarze:

  1. Pysznie wygląda twoja propozycja ryby z owocami :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguś danie wygląda wspaniale, z chęcią takie przygotuję :) Dziękuję za zaproszenie do zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha!! bardzo mi sie podoba to zestawienie, przy najbliższej okazji wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak milo było razem gotować, dziękuje a ryby jemy zawsze i wszędzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy sposób na rybę. Muszę przyznać, że nie umiem za bardzo ich przyrządzać, więc z przyjemnością poczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mięso jadłam z owocami, ale ryby jeszcze nigdy. I bardzo chętnie spróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie danie, to jest coś! Pysznie wygląda. Fantastycznie połączyłaś wszystkie smaki. Chętnie zjadłabym takiego dorsza z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ryba z owocami? Lubię takie niespotykane połączenia, zapisuję sobie przepis, wygląda pysznie i kolorowo! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. ta akcja to był fantastyczny pomysł :-) jeszcze raz dziękuję za zaproszenie do wspólnego gotowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ryby z owocami nie miałam jeszcze sposobności jeść, ale jak widzę, trzeba to nadrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale ciekawa propozycja podania rybki :) Zapraszam do mnie : www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiego połączenia nie próbowałam, ale bardzo mi się pdooba:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie pisałam u koleżanki na blogu, że chyba zostanę fanką ryb z owocami :) Można je zrobić na wiele smakowitych sposobów. No i muszę winogrona i ananasa kiedyś dodać do ryby, bo ciekawa jestem jak smakuje takie połączenie :) Pyszna Twoja propozycja :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. To był świetny pomysł :) bardzo dziękujemy za wspólną zabawę, a Twoja rybka Aguś wygląda świetnie :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo żałuję, że nie dałam rady wziąć udziału w akcji, oby do następnego razu :)

    A ryba wygląda smakowicie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie wygląda :-) bardzo ciekawe danie :-) mam nadzieję że następnym razem też mi się uda z wami gotować :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super nam wyszło to wspólne gotowanie, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda świetnie, tak smakowicie ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie wygląda Twoje danie :) bardzo lubię ryby i zajadam....

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniale wyszło Ci to połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moje smaki, wygląda obłędnie rybka z owocami :-) dziękuje za wspólne gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny pomysł z akcją! Dziękuję za zaproszenie i za wspólne gotowanie :D

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)