Łączna liczba wyświetleń

piątek, 21 marca 2014

Wytrawne muffinki z porem i szynką :)

Moje pierwsze muffinki na słono. Na drugie śniadanie były idealne,z kleksem z ketchupu na górze,czyli taką "wisienką na torcie"w wytrawnej wersji:)


1 por - usuwam zieloną część,myję i kroję drobno
28 dkg mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 jajko
300 ml jogurtu greckiego
4 łyżki masła rozpuszczonego i ostudzonego - dałam trochę mnie
2,5 dkg sera żółtego sera startego na grubej tarce
15 dkg szynki - kroję w drobną kostkę
odrobina soli
trochę szczypiorku - siekam drobno
olej do podsmażenia

Na patelni rozgrzewam olej,wrzucam pora i podsmażam lekko,żeby zmiekł.Studzę.Mąkę,proszek i sodę daję do miski.W osobnej misce mieszam pozostałe składniki.Do suchych dodaję mokre i lekko mieszam,całość nie musi tworzyć idealnie gładkiej masy.Piekarnik nagrzewam do 200 stopni.Masę nakładam do formy wyłożonej papilotkami i piekę w nagrzanym piekarniku ok.20 min.Smacznego!!!


16 komentarzy:

  1. jak ja dawno nie robiłam wytrawnych muffin!! dzięki za przypomnienie:)
    Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wytrawne muffinki! Zwłaszcza z takimi dodatkami :))) Mmmm!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze takich, ale mi smaki narobiłaś, por uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wytrawne muffiny to, to co lubię :) Zwłaszcza, że stanowią idealne drugie śniadanie na wyjście z domu!

    OdpowiedzUsuń
  5. och zjadłabym, ale jestem tak gdzieś zmęczona, że dziś już mi się nic nie chce robić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słone muffinki?? Może być ciekawie :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Pokuszę się o upieczenie takich na jakiś nasz wyjazd :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności :)) Lubię takie na wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie wytrawne muffiny, robiłam z szynką i serem, teraz pora na pora :)

    OdpowiedzUsuń
  10. też ostatnio był mój pierwszy raz z wytrawnymi muffinami i powiem szczerze , że się oczarowałam:) Idealne na II śniadanie bądź kolację

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na wytrawne muffinki, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę spróbować takich muffinek :-) pyszna propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. A kiedy i do czego dodajesz pora, szynkę i ser? Poza tym 1 por na taka ilosc ciasta to troche malo ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. "Mąkę,proszek i sodę daję do miski.W osobnej misce mieszam pozostałe składniki."<--- pozostałe składniki to właśnie ser,por i szynka.Jeśli jeden por wg.Ciebie to za mało,dodaj więcej,mnie jeden wystarczył:)

      Usuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)