Łączna liczba wyświetleń

środa, 8 stycznia 2014

Piernik :)

Mimo że okres piernikowych wypieków minął,to chciałabym dodać przepis na piernik,który piekłam na Sylwestra.Był bardzo smaczny więc czemu nie nacieszyć się nim również po świętach:)Korzystałam z tego źródła.


       porcja na 2 keksówki:
3,5 szkl.mąki
1 łyżka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki soli
4 łyżeczki mielonego cynamonu
1/2 łyżeczki mielonych goździków
1/2 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
1 szkl.oleju
1 szkl.miodu
1,5 szkl.cukru
1/2 szkl.brązowego cukru
3 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 szkl.kawy lub mocnej herbaty - użyłam 2 łyżeczki kawy rozp. na szklankę wody
1/2 szkl.świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
1/4 szklanki wódki lub whisky
1/2 szkl.płatków migdałowych - pominęłam
dżem śliwkowy do przełożenia - u mnie dolna warstwa przełożona dżemem,górna pozostałą od ciasta 3-bit masą budyniową
gorzka czekolada do polania po wierzchu

W misce mieszam wszystkie suche składniki wraz z przyprawami,dolewam olej,miód,cukier,jajka rozbełtane lekko widelcem,ekstrakt wanil.,wystudzoną kawę,sok pomarańcz.,alkohol.Miksuję do uzyskania jednolitej masy.Mnie wyszła dość rzadka,przez sporą ilość płynnych składników,być może dlatego musiałam nieco wydłużyć czas pieczenia z 45 min do 60.Foremki keksowe wykładam papierem,napełniam je masą do połowy i piekę45-60 min(do suchego patyczka)w piekarniku nagrzanym do 175-180 stopni.Po wyjęciu z piekarnika lekko studzę pierniki w foremkach następnie wyjmuję z blaszek.Po zupełnym wystudzeniu kroję na 3 części i smaruję dżemem(można 2 razy)oraz kremem budyniowym(jak na zdj.)Czekoladę łamię na mniejsze kawałki,rozpuszczam i ciepłą polewam wierzch,posypują srebrnymi kuleczkami-opcjonalnie.Smacznego!!!

9 komentarzy:

  1. Piernik jest dobry nie tylko od święta :) Ja mogę go jeść zawsze tak lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierniki zajadamy zawsze i w każdych ilościach. Nieważne czy przekładane, czy tradycyjne. Apelujemy zatem do wszystkich blogerów w całej Polsce: "Piernikożercy wszystkich województw łączmy się!"

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczek to ja mogę cały rok jeść. Pysznie wygląda skubnę do kawy :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękny i pyszny :) również uważam że można się piernikiem cieszyć również po świętach :) a przynajmniej całą zimę !

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pierniki i mogłabym częściej je jeść niż tylko w czasie świąt :)
    Mój piernik staropolski rozszedł się jak świeże bułeczki i tylko słodkie wspomnienie po nim zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ oczywiście,że pierniki trzeba jeść cały rok. Szkoda czasu na czekanie, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubimy pierniki ale piekę je w ciągu całego roku, na święta muszą być makowce i serniki:)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)