Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 19 stycznia 2014

Ciasto serowe z kokosem :)

Pyszne serowo-kokosowe ciasto wg.przepisu z książki "173 specjały siostry Anastazji".Dość często je piekłam,ale odkąd moja biblioteczka powiększyła się o nowe zbiory z przepisami,to ciasto poszło w zapomnienie.Dziś odkurzam przepis i proponuję Wam ciasto do niedzielnej kawki:)


70 dkg twarogu
6 jajek
25 dkg cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 budyń śmietankowy lub waniliowy
1 cukier waniliowy - dałam 1 łyżeczkę esencji waniliowej
1/2 kostki margaryny - dałam masło
bakalie - nigdy nie dodawałam do tego ciasta

   na pianę kokosową potrzeba: 
4 białka
15 dkg cukru
15 dkg wiórków kokosowych
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Twaróg zmieliłam.Masło utaram z cukrem pudrem,ucierając dodaję po jednym żółtku,esencję wanil.po łyżce sera,proszek do pieczenia i budyń.Z pozostałych 6 białek ubijam pianę i delikatnie mieszam z masą serową.Na wyłożoną papierem blaszkę wylewam ser i piekę w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 30 min.Pod koniec tego czasu ubijam pianę z 4 białek,dodaję cukier kryształ,wiórki,mąkę i proszek.Po 30 minutach pieczenia sernik wyjmuję z piekarnika i wykładam ubita pianę z wiórkami i dopiekam kolejne 20 min.(proponuję sprawdzić w międzyczasie,żeby się za mocno nie przypiekła).Smacznego!!!

14 komentarzy:

  1. Bardzo lubimy wszelkie serniki, a z kokosem to wyjątkowo udane połączenie, dlatego porywam kawałek:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę kawałeczek, bo uwielbiam serniki i kokos :) Super ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję dziewczyny za miłe komentarze i odwiedziny bloga:)

      Usuń
  4. Nie jadłam takiego połączenia więc wpraszam się ha. Do kawi idealne ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No serniczek już wyszedł,ale zapraszam na następny raz:)

      Usuń
  5. I twaróg sama zmieliłas! Brawo! W dobie serów kubełkowych mało kto porywa się na taki wyczyn :-). Przepiękny serniczek Ci wyszedł. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne ciacho i tak kokosowa pianka pycha! :) do kawki idealne !

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny ten serniczek:) i ta czapa kokosowa, mmmm:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pełna podziwu. Ciasto wygląda doskonale! A ja jako całkiem świeża miłośniczka serników - z wielką chęcią je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupełnie nieważne, że jestem po kolacji!

    OdpowiedzUsuń
  10. ser i kokos to świetny duet, pyszności

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)