Łączna liczba wyświetleń

środa, 17 kwietnia 2013

Surówka z buraczków z kiszonym ogórkiem :)

Jak bardzo zdrowe są buraczki pewnie każdy wie,ale o tym,jak korzystnie dla organizmu działa zjadanie kiszonych ogórków,dla mnie okazało się nowością.Wiadomym mi było,że poprawiają trawienie,ale,że dobrze działają na cerę poprawiając jej koloryt,to już była dla mnie zupełna niewiadoma.Dodatkowo działają oczyszczająco na organizm,są bogate w błonnik,lekkostrawne oraz zapobiegają infekcjom.Surówka więc okazuję się źródłem dobroczynnych składników i warta jest przyrządzania choćby właśnie w tym celu.Przepis dostałam od Teściowej,u której miałam okazję delektować się jej smakiem.

ok.50 dkg buraczków
3-4 ogórki kiszone
biała fasolka-ja zastąpiłam ją ciecierzycą(pół puszki)
sok z cytryny
sól,pieprz
tymianek
oliwa z oliwek

Buraczki gotuję w łupinkach,jak ostygną obieram i ścieram na grubej tarce.Dodaję pokrojone w kostkę ogórki,fasolkę/ciecierzycę,oliwę oraz sok i przyprawy do smaku.Najlepiej smakuje lekko schłodzona.Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. U mnie ta surówka była fenomenalnym odkryciem! Mój Mąż ją uwielbia :) Nie dodaję ciecierzycy ani fasoli, a zamiast oliwy majonez. Muszę spróbować Twojej wersji - niby ta sama, a jednak zupełnie inna :) I z pewnością zdrowsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jadłam buraczków z dodatkiem majonezu,choć słyszałam o takiej wersji.To co,zamiana przepisów?

      Usuń
  2. nigdy nie jadłam takie sałatki!! ale jeśli piszesz że jest smaczna, a że zdrowa to wiadomo ;> to na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zawsze wszystko zależy od gustu i preferencji kulinarnych-nam smakuje,jako dodatek do drugiego dania.

      Usuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)