Łączna liczba wyświetleń

sobota, 20 kwietnia 2013

Dynia z kurczakiem oraz kuskus z odrobiną słodyczy :)

Korzystając z wolnej chwili zabrałam się za gotowanie nowości.Chciałam wypróbować przepis,który czekał cierpliwie na swoje 5 minut:) Oto i danie,które zaciekawiło mnie ze wzgędu na skład,połączenie smaków,dokonałam jednak kilku małych zmian.


ok.40 dkg dyni piżmowej-obieram i oczyszczam z pestek i miąższu
40 dkg filetów z kurczaka
2 puszki krojonych pomidorów-ok.40 dkg w puszce
10-15 dkg świeżego szpinaku-płuczę,odsączam z wody
1 cebulka
1 ząbek czosnku
kilka suszonych moreli
olej do smażenia
1-1.5 łyżeczki garam masala
kolendra świeża-opcjonalnie
kuskus-ilość zależy od tego na ile osób przygotowujemy danie
rodzynki-ok.1 łyżki na porcję kuskusu

Kurczaka kroję w kostkę i podsmażam na tłuszczu.Na osobnej patelni rozgrzewam olej,dodaję pokrojoną drobno cebulę,lekko podsmażam i dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek,a następnie przyprawę.Po minucie dodaję pomidory z puszki i pokrojoną w drobną kostkę dynię(ze względu na bardzo twardą skórkę ciężko się ją obiera,ale dynia drobno pokrojona szybko mięknie podczas duszenia/gotowania),przekrojone na pół morele,całość duszę pod przykryciem,jakies 15-20 min.na wolnym ogniu.Gdy dynia jest już prawie miękka dodaję podsmażonego kurczaka oraz szpinak.Gdy dynia i listki szpinaki są miękkie,a całość przeszła smakami danie jest gotowe.Można posypać swieżą kolendrą-ja pominęłam.Kuskus przygotowuję zgodnie z przepisem na opakowaniu dodając rodzynki,żeby namoczyły się razem z kuskusem,gdy będzie pochłaniał wodę.Serwuję od razu po przyrządzeniu.Smacznego!!!


6 komentarzy:

  1. Świetna kompozycja smaków! Baaardzo apetyczne danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie mi się spodobało to danie, ale mam w zamrożoną taką zwyczajną dynię - można jej też tutaj użyć, czy to zmieni smak? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynia piżmowa nie ma wyrazistego smaku,charakter potrawie nadały dodatki,myślę,że możesz spróbować ze swoją,zamrożoną.Ja to danie robiłam po raz pierwszy i szczerze mówiąc nie mam porównania,ale poeksperymentować można.Daj znać,jak smakowało:)

      Usuń
  3. Bardzo mi się spodobał ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawe smaki :) kurczak i morele ?? czemu nie :D

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)