Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 10 marca 2013

Kurczak i soczewica w aromatycznym towarzystwie garam masala :)

Danie,które chcę dziś zaproponować,to efekt kulinarnych działań mojego Męża :) Propozycja pochodzi z książki "Easy one-pot"i jest tak pyszna,że z żalem popatrzyliśmy na opróżnione w szybkim tempie talerze:) Mieszanka aromatycznych przypraw dodała smaku całość,a zapach podczas prażenia podobno był nieziemski-tak podsumował to Mąż,gdyż danie powstawało podczas mojej nieobecności więc nie mogę wyrazić mojego zdania na ten temat:) Zdjęcie przedstawia ostatnią porcję,najmocniej przepraszam,że nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie,ale smak jest naprawdę wart zachodu.


50 dkg filetów z kurczaka - kroimy w kostkę
puszka przetartych pomidorów lub pomidory w kawałkach
15 dkg czerwonej soczewicy
2 spore cebule
2 ząbki czosnku
6 listków laurowych
25 gram masła
400 ml bulionu z drobiu lub warzywnego
sól i pieprz do smaku
po pół łyżeczki suszonej kolendry(lub nasion zgniecionych w moździerzu),cynamonu,kminku mielonego lub rozgniecionego w moździerzu, mielonej gałki muszkatołowej
można użyć gotowej przyprawy garam masala,my mieliśmy tylko z wyżej wymienionymi przyprawami w ilości 2-2,5 łyżeczek wymieszanych razem przypraw

Cebule pokroić i zeszklić na maśle,pod przykryciem,dodać czosnek i przyprawy i dusić razem 3-4 min.aż do momentu,gdy przyprawy zaczną wydzielać aromat,a cebulki zaczną lekko się podsmażać.Dodać kurczaka pokrojonego w kostkę,pomidory,listki laurowe i soczewicę.Jeśli soczewica wymaga długiego gotowania,można ją dodać najpierw lub podgotować osobno i dodać na samym końcu,żeby się nie rozgotowała.Jeśli wystarczy gotować ją 15 minut wtedy dodać ją do garnka razem z innymi składnikami.Dusimy ok.15 min.od połączenia wszystkich składników. Bardzo dobrze potrawa komponuje się ze startym na tarce świeżym ogórkiem wymieszanym z jogurtem naturalnym z odrobiną soli,dla złamania smaku. Nam danie bardzo smakowało i w najbliższym czasie przygotuję je ponownie.Smacznego!!!








9 komentarzy:

  1. Pyszności! U mnie na półce też czeka ta książka, nie wiedziałam, że tyle w niej fajnych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nam bardzo smakowało,napewno powtórzę je kolejny raz i to wkrótce:)

      Usuń
  3. brzmi bardzo zachęcająco :) soczewicę mam więc spróbuję tych pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale u Ciebie egzotycznie :) żałuję, że tak rzadko w kuchni używam soczewicę. muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam rzadko,ale znalazłam zapomnianą książeczkę z przepisami właśnie z soczewicy więc myśle,że ten stan rzeczy się zmieni:)

      Usuń
  5. zrobiłam i bardzo nam smakowało :) co prawda zrobiłam troszkę inaczej, ale następnym razem już zrobię zgodnie z przepisem bo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,że smakowało:) Ja już 2 razy jadłam,mężowi spodobało się przygotowywanie tego jedzonka,a chodził jak paw dumny,jak go pochwaliłam,że dobre:)

      Usuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)