Łączna liczba wyświetleń

piątek, 11 stycznia 2013

Zupa - krem z zielonego groszku :)

Gdy pierwszy raz ugotowałam tą zupę i zaserwowałam Mężowi z zaciekawioną miną czekałam na Jego reakcję :) Mąż,zwolennik zup gęstych i pożywnych oraz bardzo konkretnych smaków, wszelkiej maści specyfików na bazie chili, pieprzu kajeńskiego i tego typu "wynalazków",po których twarz poczciwego człowieka wykrzywia się w grymasie i wręcz można zionąć ogniem, zasiadł do spożycia delikatnej, skromnej w wyglądzie zupki z groszku:)
 "Hmm,niezła" - powiedział
 "Z czego? " - zapytał
 "A z groszku" - odpowiedziałam
 "Fajna,nie spodziewałbym się,że z groszku można zrobić taką dobrą zupę" :)
End of story :)))

500 g zielonego groszku - ja zawsze robię z mrożonego
1 pietruszka
1 marchew
kawałek selera
1 por
1 cebula
masło do smażenia warzyw
ok.1,5 l bulionu warzywnego / drobiowego
papryczka chili - 1-2 szt.zależy,czy chcemy mieć ostra zupę,czy raczej wersję łagodną
śmietana
kolendra suszona lub świeża, może być natka pietruszki

Warzywa oczyszczamy, ścieramy na grubej tarce.Pora i cebulę kroimy i podsmażamy na patelni na maśle.Po chwili dodajemy resztę warzyw i lekko dosmażamy. Wrzucamy do garnka z gotującym się bulionem, dodajemy groszek i gotujemy,dopóki nie zrobi się miękki. Następnie odstawiamy z ognia, miksujemy.Na talerzu polewamy śmietaną i posypujemy drobno pokrojoną papryczką chili oraz posypujemy kolendrą/ natką. Ja kawałek chili smażę razem z warzywamy,a resztą posypuję do dekoracji. Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam zupę z groszku! Ja podaję ją zwykle z chipsami z boczku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Slyszalam o boczku,ale jeszcze nie mialam okazji sprobowac:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chilli mniam :) Ja też jestem zwolennikiem wszystkiego co wykręca podniebienie, więc dogadałbym się w tej kwestii z małżonkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy tradycyjna salatke jarzynowa tez doprawiasz sosem chili:))))? Na szczescie tylko swoja porcje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja gotuje z suchego otaczanego zielonego groszku.Jarzyny (bez chili) Gotuje ta zupe ZAWSZE kiedy pieke szynke z koscia glazurowana i nakluwana gozdzikami.Wlasnie na tej kosci z szynki gotuje zupe.Jarzyny miksuje, natomiast groszek sam sie rozpada.Cala reszte robie podobnie jak Ty.Podaje taka zupe z groszkiem ptysiowym, lub z grzankami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam podobną, ale bez chilli. I była z dodatkiem serca żółtego.

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)