Łączna liczba wyświetleń

środa, 30 stycznia 2013

Szybkie ciasto z bananem i daktylami :)

Co zrobić z jednym, ostatnim bananem, na którego nikt nie ma ochoty,a on aż się prosić,by go zjeść? No i z tą ogromną paczką suszonych daktyli zakupioną "jakoś przypadkiem" w markecie? Nie ma innego wyjścia - pieczemy ciasto. Dodatek owoców wykorzystałam w tym przepisie po raz pierwszy,a ciasto już kilkakrotnie piekłam, gdy ochota na coś słodkiego nie dawała mi spokoju :)


jeden banan
kilka suszonych daktyli
16,5 dkg mąki
15 dkg cukru - dając owoce zmniejszyłam do 10 dkg, nie lubię bardzo słodkich ciast
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szkl. oleju

Białka oddzielam od żółtek,ubijam na sztywną pianę.Miksując dodaję cukier, po 1 żółtku,olej i mąkę z proszkiem.Następnie wrzucam daktyle i mieszam drewnianą łyżką. Nagrzewam piekarnik do 180 stopni.Foremkę"keksówkę" wykładam papierem do pieczenia i przelewam do niej ciasto.Na górze układam pionowo plasterki banana. Piekę 30 -  40 min. Do suchego patyczka(w miejscu,gdzie nie ma banana). Upieczone posypuję pudrem. Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Ustawiam Twoje ciasto w kolejce "do spróbowania". Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. To miło:)Mam nadzieję,że będzie smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszotka : ) U mnie jednak nie przetrwa żaden banan - wyszyscy je uwielbiamy !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne - wygląda na mięciutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję:) To prawda,jest mięciutkie,nawet z owocami.

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)