Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 stycznia 2013

Sos brokułowy z makaronem :)

Szybkie, "awaryjne" danie dla tych,którzy lubią brokuły ,czosnek i nie liczą zbytnio kalorii :) Tu nie stosuję swojej aptekarskiej precyzji, nie ważę, nie przeliczam, wszystko jest "na oko" :) Dlatego poniżej podam tylko składniki potrzebne do wykonania sosu.


brokuł - ja zazwyczaj korzystam z mrożonych różyczek i wtedy gotuję ok.pół opakowania
kilka ząbków czosnku - nadaje sosowi wyrazistości, więc proponuję dać go sporo
sól, pieprz
śmietana
makaron - mnie najbardziej smakuje spaghetti lub coś zbliżonego,bardzo drobny makaron raczej się tu nie sprawdzi

Brokuły gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Odsączamy i przekładamy na patelnię, rozgniatamy widelcem prawie na papkę, dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, dolewamy śmietanę - tyle,by z brokułem tworzyła konsystencję sosu,a nie suchej,zbitej papki.Doprawiamy pieprzem i solą,podgrzewamy,żeby się połączyły wszystkie składniki. W międzyczasie gotujemy makaron,odcedzamy, nakładamy porcję na talerz,a na górę dajemy porcję sosu.Jeśli kto woli,można makaron wymieszać z sosem przed nałożeniem na talerz. Smacznego!!!

12 komentarzy:

  1. Jesteś genialna! Proste, szybkie i przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak ja uwielbiam ten sos, bardzo często u nas w domu gości, trafiłaś 100 % w moje kubeczki smakowe, super :)
    Zapraszam do siebie :)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię bardzo podobny sosik, a wierzch lubię posypać jeszcze parmezanem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie , robię tak samo . Makarony to moja miłość !!!! Czasami brokuł zamieniam na szpinak : ) Też zielone i tez dobre : )

      Usuń
  4. Nigdy nie robiłem sosu z brokułów i dawno ich nie jadłem, fajny pomysł na szybki obiad :) Tylko ja bym chyba najpierw lekko przesmażył czosnek, żeby stracił trochę ze swojej ostrości, chociaż czasem lubię takie dania, w których czosnek czuć porządnie, tak że wampiry uciekają na kilometr ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hahaha,ja właśnie robię taki "antywampirowy" sos:) Daję dość dużo czosnku,bo on dodaje całości charakteru,brokuł+smietana i makaron to wersja mdła więc może najpierw lepiej spróbować ze świeżym czosnkiem i po prostu resztę dnia spędzić w domu :)))

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)