Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 stycznia 2013

Skrzydełko, czy... ? :)

Nóżki nie będzie,ale skrzydełko tak, jak najbardziej i to nawet 70 dkg :) I w dodatku  w sosie sojowym z imbirem.Tak przygotowane skrzydełka smakują znakomicie z dynią marynowaną.

70 dkg skrzydełek z kurczaka
olej do smażenia skrzydełek
     sos:
6 łyżek sosu sojowego
2 łyżki miodu
2 łyżki białego wytrawnego wina (można pominąć)
duży ząbek czosnku
1/2 łyżeczki imbiru
5 łyżek wody 


Skrzydełka myję i odcinam najmniejszą,końcową część(jest niepotrzebna więc wyrzucam). Na patelni rozgrzewam olej i smażę na nim skrzydełka na złoto. W miseczce mieszam wszystkie składniki sosu(zazwyczaj podwajam porcję,bo podczas smażenia trochę odparowuje więc w efekcie jest go mało,szczególnie,jeśli dodatkiem do dania będzie ryż), wlewam do przysmażonych skrzydełek i całość duszę 30 min. Po 15 minutach odwracam skrzydełka,żeby przeszły smakami z obu stron.Skrzydełka podczas  smażenia w sosie nabierają ciemnego koloru,tak jak na zdjęciu.Latem można zamarynować skrzydełka w sosie i piec na grillu-te dopiero mają smaczek:) Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. a jak ja chcę nóżkę to co?:) podsunęłaś mi dobry pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie mi przykro,ale nóżką w chwili obecnej nie dysponuję :)

      Usuń
  2. Dla mnie skrzydełko ! Jestem w stanie zjeść nawet do 20 skrzydełek na raz - mój rekord to 27 : ))) Na pewno przyda mi się ten przepis ! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 27 skrzydełek???!!! Latem zamarynuj skrzydełka w sosie i wrzuć na grill-pobijesz swój własny rekord:)

      Usuń
    2. Już się boję : ))) Ale na pewno wykorzystam ten przepis.

      Usuń
  3. Mniam, kurczak w takich słodkich glazurach to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda,że na patelni nie przypieka się na chrupiąco,ale smak i tak jest niezły:)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)