Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 1 stycznia 2013

Polędwiczki wieprzowe w towarzystwie suszonych śliwek

Witam:)Na początku pragnę życzyć Wam w Nowym Roku pomyślności,szczęścia,miłości, spełnienia marzeń oraz fantastycznych pomysłów kulinarnych!!!
A następnie chcę podzielić się z Wami tym,co przygotowałam na noworoczny obiad.Otóż była to polędwiczka wieprzowa w sosie śmietanowym z dodatkiem suszonych śliwek podana z ryżem. Danie prezentowało się tak,jak na zdjęciu poniżej,a jeśli chcecie również poznać jego smak,to zachęcam do przygotowania wg.poniższego przepisu.

500 g polędwiczki wieprzowej
ok.15 szt. suszonych śliwek-jeśli chcecie,żeby ich smak byl mocno wyczuwalny,proponuje zwiększyć ilość
2 cebule - pokroić w półplasterki
sól i pieprz do smaku
200 ml śmietany
 kostka rosołowa - ja pominęłam
tłuszcz do smażenia mięsa - ja użyłam oleju rzepakowego

Polędwiczkę kroimy na ok. 2 cm plastry,rozgniatamy dłonią na płaskie kotlety,lekko doprawiamy solą i pieprzem z obu stron i smażymy na złoto z obu stron na rozgrzanym tłuszczu. Następnie przekładamy mięso do rondla z gotującym się bulionem(lub zalewamy nim mięso na patelni) i dusimy na wolnym ogniu. U mnie czas duszenia to ok.30 minut.Nie używałam kostki bulionowej więc mięso dusiło sie tylko w gotującej się wodzie i w powstałym sosie własnym. Gdy mięso zaczyna robić się miękkie dodajemy pokrojone cebule oraz śliwki i nadal dusimy. Na koniec,gdy śliwki są bardzo miękkie i zaczynają się rozpadac(wtedy ich smak jest bardziej wyrazisty) wlewamy śmietanę, doprawiamy solą i pieprzem,podgrzewamy całość i mamy gotowe danie. W międzyczasie gotujemy ryż na sypko. Zamiast ryżu możemy podać ziemniaki lub zupełnie inny, Wasz ulubiony dodatek do mięsa. Smacznego! 

4 komentarze:

  1. Danie - rewelacja! Szczęśliwego Nowego Roku :***

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to Ty , czy nie Ty ? ! : )) Uwielbiam polędwiczki - na pewno wykorzystam taki przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak,to ja :) Dziekuję za odwiedziny:)))

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)